سام الان توي هواپيماست كه بره دبي و از اونجا بره آلمان. شايد هم تا آلان رسيده باشه دبي و دو ساعت ديگه راه بيفته به طرف فرانكفورت.
خضوعي هم ايشالله پنج شنبه راه ميفته كه بره اسپانيا و احتمال داره كه شنبه سام هم از آلمان بره اسپانيا پيش آرش و طرف تجاريش «منو» كه همون منوچهر باشه. و البته براي خودش نيازمند صدها سفحه كاغذ سياه كردنه.
به اين ترتيب اين پنج شنبه اولين پرواز آزمايشي موتور توربوژوله انجام ميشه.
با توجه به تاثير مخرب اين موتور بر روي محيط زيست، نميشه پرواز رو با توربوژوله از روي زمين انجام داد چون باعث مرگ انسانها و گياهان و حيواناتي ميشه كه در فاصله 300 متري از محل پرواز قرار دارند. به همين دليل آرش با يك هواپيماي مسافري از تهران تا ارتفاع 3000 پايي پرواز مي كنه و از اونجا توربوژوله رو راه ميندازه و ظرف 25 دقيقه ميرسه مادريد.
البته موتور رو از موقع رد شدن از ميلان خاموش مي كنه و بقيه مسير رو بصورت بالستيك ادامه ميده چونكه ممكنه ژوله باعث تخريب آثار باستاني ميلان بشه.
براي مسير برگشت با توجه به اينكه در اسپانيا سوخت مناسب براي توربوژوله پيدا نميشه، برنامه ريزي پرواز با استفاده از رستم انجام شده و قراره كه پرواز ار سطح زمين با يك موتور ميني ژوله معمولي از مادريد به سمت مالاگا انجام بشه. در مالاگا يك رستم در جهت گيري درست قرار داده شده تا بر اساس اصل انعكاس نور، خضوعي رو پس از برخورد به طرف فرودگاه مهرآباد هدايت كنه. به اين ترتيب در مسير برگشت در اكثر مواقع سفر از رفتار بالستيك خضوعي استفاده شده.
اين سفر از دو جنبه ركورد پروازهعاي هوايي رو مي شكنه، اولين استفاده از توربوژوله است كه همزمان سريعترين پرواز انسان هم هست و از طرف ديگه طولاني ترين مسير حركت بالستيك هم هست.
متاسفانه در مورد سام خيلي چيزي نتونستم بگم هرچي گشتم ارتباطي بين موز و پرواز هوايي پيدا نكردم فقط اميدوارم كه توي هواپيمايي امارات موز سرو نكنن چونكه مهماندارهاي امارات خوشگلند و تاحالا هم هيشكي نتونسته از دست سام فرار كنه بخصوص كه وسط زمين و آسمون هم باشه.
خضوعي هم ايشالله پنج شنبه راه ميفته كه بره اسپانيا و احتمال داره كه شنبه سام هم از آلمان بره اسپانيا پيش آرش و طرف تجاريش «منو» كه همون منوچهر باشه. و البته براي خودش نيازمند صدها سفحه كاغذ سياه كردنه.
به اين ترتيب اين پنج شنبه اولين پرواز آزمايشي موتور توربوژوله انجام ميشه.
با توجه به تاثير مخرب اين موتور بر روي محيط زيست، نميشه پرواز رو با توربوژوله از روي زمين انجام داد چون باعث مرگ انسانها و گياهان و حيواناتي ميشه كه در فاصله 300 متري از محل پرواز قرار دارند. به همين دليل آرش با يك هواپيماي مسافري از تهران تا ارتفاع 3000 پايي پرواز مي كنه و از اونجا توربوژوله رو راه ميندازه و ظرف 25 دقيقه ميرسه مادريد.
البته موتور رو از موقع رد شدن از ميلان خاموش مي كنه و بقيه مسير رو بصورت بالستيك ادامه ميده چونكه ممكنه ژوله باعث تخريب آثار باستاني ميلان بشه.
براي مسير برگشت با توجه به اينكه در اسپانيا سوخت مناسب براي توربوژوله پيدا نميشه، برنامه ريزي پرواز با استفاده از رستم انجام شده و قراره كه پرواز ار سطح زمين با يك موتور ميني ژوله معمولي از مادريد به سمت مالاگا انجام بشه. در مالاگا يك رستم در جهت گيري درست قرار داده شده تا بر اساس اصل انعكاس نور، خضوعي رو پس از برخورد به طرف فرودگاه مهرآباد هدايت كنه. به اين ترتيب در مسير برگشت در اكثر مواقع سفر از رفتار بالستيك خضوعي استفاده شده.
اين سفر از دو جنبه ركورد پروازهعاي هوايي رو مي شكنه، اولين استفاده از توربوژوله است كه همزمان سريعترين پرواز انسان هم هست و از طرف ديگه طولاني ترين مسير حركت بالستيك هم هست.
متاسفانه در مورد سام خيلي چيزي نتونستم بگم هرچي گشتم ارتباطي بين موز و پرواز هوايي پيدا نكردم فقط اميدوارم كه توي هواپيمايي امارات موز سرو نكنن چونكه مهماندارهاي امارات خوشگلند و تاحالا هم هيشكي نتونسته از دست سام فرار كنه بخصوص كه وسط زمين و آسمون هم باشه.